reede, 15. mai 2009

Käru

Helistanud Y-le keegi, kes lahkesti pakkunud Kodukirja 3 kuu soodustellimust. Selle peale Y vastanud, et aga tema müüb kärusid. Vastavalt tellija soovile, võib kanda kuni 1.5t, näiteks 2m pikkune, saab vedada nii lühemat kui pikemat materjali. Kodukirja pakkuja küsinud: "Eeee.... mmmm... aga kas te siis tellite Kodukirja?". "Vaadake, mina müün praegu hoopis kärusid, ma ei telli, ma müün!"

Geniaalne! Tuletab meelde Kristit, kes omal ajal oli Tartu mustlastega teretuttav, oli nendega ka kaupa teinud. Mustlane hüüdnud, et neiu, ma ennustan sulle! Kristi vastanud, et olgu, aga mul raha pole, ma ennustan sulle vastutasuks!

Mulle jälle helistati paar päeva tagasi ja "tehti uurimust" inimeste telekavaatamise kohta. Kui ma ütlesin, et käesoleva aasta jooksul olen vast ehk paar tundi vaadanud, tuli väsinud ja kurb hääl: "Siis ei ole teile vist mõtet Zuum tv-st rääkida? Te ikka teate, et varsti lähevad telekanalid digitaalseks üle?"

Oli kunagi ka selline aeg, kus ka "tehti uurimust", ma küll ei mäleta, mille kohta, aga kokkuvõttes päädis see tolmuimeja kauplemisega. Oli see nüüd Lux või Kirby, ei mäletagi.

Kaubapakkuja elu on raske. Ühest küljest on neist ju kahju, aga siis hakkab mul endast ka kahju, et ma pean taluma minu telefonile tulevaid nõmedaid kõnesid. Ja kui juba kaubelda, siis korralikult! Mul oleks ka üht-teist vaja müüa. Kärusid mitte, aga puukuju? Mul on mitu tükki eelmisest näitusest alles? Eri mõõtudega, väiksemad sobivad siseruumidesse, suuremad aiapeenra kõrvale? Olgu, kui skulptuuri vaja pole, siis mõni õlimaal, eriti soodne valik on hetkel maagilisi märke meie iidsest rahvakultuurist?

1 kommentaar:

Sol ütles ...

Telefonimüüjad tekitavad enamikus inimestes kummalisi tundeid. Millegipärast on nii piinlik ja hale neile ära öelda. Ja telefoni tagasi tasku pannes tunned süümepiinu.
Mina olen õppinud küsimusele "kas teil on hetk aega?", vastama, et ei ole ega teki ka hiljem. Mõned tuttavad vingerdavad pikalt toru otsas, kuulates reklaami asjadele, mida nad ei kavatsegi osta. Kolmandad lubavad "veel mõelda" ja lasevad õnnetul müüjal endale tagasi helistada.
Olen kuulnud, et on ka inimesi, kes vormistavadki tellimuse, et aga mitte "ei" öelda ja pääseda telefonis õnnetu hääle kuulamisest...
Tegelikult on ka telefonimüüja lihtsalt amet nagu muudki ja vaevalt meie ei-d ning jaa-d neile isiklikult korda lähevadki.